Arbitráž je obecně postup, při kterém je využita rozdílná cena na dvou nebo více trzích. V internetovém prostředí je známá především PPC arbitráž. Ta je založena v prvním kroku na tom, že vytvoříš internetové stránky, na které umístíš kontextovou reklamu. Obsah stránek je psaný tak, že se zobrazují reklamy s vysokou cenou za proklik. Stránky jsou navíc tvořené tak, aby byla zvýšená pravděpodobnost, že návštěvník na reklamu klikne a ty získáš provizi.
Druhým krokem je vytvoření placených kampaní ve vyhledávačích, odkud posíláš návštěvníky na své stránky. Cílíš zpravidla na méně vyhledávaná slova, která jsou stále relevantní a zároveň levnější. Rozdíl mezi proinzerovanou částkou a mezi příjmem z kontextových reklam je tvým ziskem.
Vyhledávače proti PPC arbitráži bojují. Google vyřadil ze svých inzertních programů řadu lidí, kteří takto vydělávali značné částky. Programy AdWords a AdSense od Googlu ale nejsou jediné, a příležitostí k arbitráži je celá řada. Dočasně uniknout pozornosti můžeš použitím jiného zdroje návštěvníků a jiného zdroje pro kontextové reklamy.